V této třídě je zapsáno 24 dětí a pracuje se podle školního výchovně vzdělávacího programu "Duhová školka". Děti ve věku od 3 do 4 let se seznamují s novým prostředím, poznávají nové kamarády a získávají první zkušenosti v mateřské škole. Děti poznávají sebe sama, vlastní zájmy, ale vedeme je také k podílení se na společném životě a činnostech v MŠ i rodině, učí se akceptovat a tolerovat druhé, spolupracovat s nimi. Děti tu poznávají že mohou svůj pobyt v MŠ ovlivňovat, jednat svobodně, ale i to, že za to, jak se rozhodnou a co udělají, odpovídají.
2. třída /děti ve věku od 3 do 4 let/ se zaměřuje na:
"Duhové dýchánky" - děti se zde seznamují s novými kamarády, získávají první zkušenosti v kolektivním životě dětí, poznávají a získávají důvěru i k jiným lidem, než je nejužší rodina. Dolňkovou aktivitou jsou "Duhové dýchánky", které jsou zaměřeny na posilování imunity dětí - dechová cvičení a míčkování. Cílem práce ze zdravotního hlediska je získání dovednosti bráničního dýchání a to důsledným nácvikem a také správným držením těla. Denní cvičení je zpestřováno novými motivovanými cviky a speciálními pomůckami (dětské větrníky, overboly, píšťalky aj.) a zařazováním prvků jógy. V době cvičení a při spánku je v ložnici využívána eukaliptická esence. Dalšími prostředky k plnění daného cíle je denní dechová gymnastika. Cvičení posílí všechny svaly a tělo se nám za vynaloženou námahu odvděčí tím, že bude pružnější a odolnější.
Logopedický kroužek "Povídálek" - pro skupinu dětí se špatnou výslovností, které navštěvují logopeda. V návaznosti na práci logopeda procvičujeme správnou výslovnost jednotlivých hlásek.
"Kouzlíme s přírodou" - práce s přírodními materiály - celoroční aktivity pro předškolní děti. Cílem této doplňkové aktivity je vytvoření pozitivního vztahu dětí k přírodnímu prostředí a jeho ochrany. Snahou je dětem přiblížit přírodu a ekologické myšlení, vzbudit v nich touhu poznávat a podpořit přirozený vztah k přírodě. Jednotlivé environmentální aktivity jsou zařazeny v průběhu celého roku. Činnosti probíhají v herně MŠ, na zahradě MŠ a na vycházkách. Činnosti zařazujeme tak, aby vždy navazovaly na podtéma našeho třídního vzdělávacího plánu odrážejícího roční období. Děti se seznamují i s novými pojmy a poznatky o materiálech předmětů, které nás dennodenně obklopují.U dětí podporujeme rozvíjení schopnosti vidět krásu v přírodě, vnímat svět pomocí všech smyslů. Rozvíjíme tvořivost, aktivitu a experimentování ve vztahu k živé a neživé přírodě.Využíváme různé metody – prožitkové učení, pozorování, zkoumání, smyslové vnímání přírody, hry, rozhovory, tvořivé a estetické činnosti.
Na třídě pracují paní učitelky Luďka Kopřivová, Dis., Veronika Březinová, DiS. a Mgr. Miloslava Mňuková.
Za pořádek ve třídě odpovídá paní Dita Svobodová.

Hold on please…
It will only take a second.