Projekt PERSONÁLNÍ PODPORA
Projekt
PERSONÁLNÍ PODPORA - MATEŘSKÁ ŠKOLA PARDUBICE, K
POLABINÁM 626. CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0010078 VÝŠE
PODPORY - 687 470 KČ
je spolufinancován Evropskou unií.
Výzva pomůže škole formou personálního posílení (chůva), dále podpoří osobnostně profesní rozvoj pedagogů prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických
pracovníků.
EVROPSKÁ UNIE
Evropské strukturální a investiční fondy
OP Výzkum, vývoj a vzdělávání
Projekt Školka přátelská k dětem i rodičům
Naše mateřská škola se zapojila do projektu Přátelská školka s registračním číslem CZ.1.07/1.2.00/14.0058 a který je realizován v období od 1.5.2010 do 30.4.2013.
Cíle projektu jsou zaměřeny na vyhledávání a definici rozvojových potřeb mateřských školek a poskytnutí vzdělávacích programů učitelům a vedení předškolních zařízení.
projekt DOBRÝ ZAČÁTEK
Metodika „Dobrý začátek“ pracuje s principy amerického programu TheIncredibleYears a zaměřuje se na socio – emoční rozvoj dětí, budování pozitivního klimatu ve třídě a škole, na navazování přátelského vztahu k dětem i jejich rodičům i na spolupráci učitelek.
Svět nekončí za vrátky - cvičíme se zvířátky
projekt na fialové třídě
S Léňou a Béďou křížem, krážem recyklací!
Projekt na zelené třídě:
tímto projektem bychom rádi i nadále pokračovali v environmentální výchově v naší mateřské škole. S dětmi rádi experimentujeme, objevujeme, a to jak uvnitř MŠ, tak na naší školní zahradě, kde jsme vytvořili přírodní herní prvky z vrbových proutků, kompost i záhonky, na kterých s dětmi pěstujeme především zeleninu a ovoce. Také třídíme odpad, což se učíme jak jinak, než pomocí různých her a úkolů, které děti plní.
S dětmi objevujeme svět po všech jeho stranách, jak těch kladných, tak i záporných, na kterých se ve většině případů podílejí sami lidé a tak se s dětmi všechny tyto lidské nešvary snažíme napravovat nebo alespoň přispívat ke zlepšení dané situace.
Vždyť již J. A. Komenský napsal: „Každý člověk je o to lepší a ušlechtilejší, oč více si váží přírody. Kdo si váží přírody, ten ji i miluje. Láska k přírodě by se měla vštěpovat dětem v rodinách i ve škole jako jedna z nejvzácnějších vlastností člověka.“ A kde jinde bychom měli začít učit děti lásce k přírodě – všemu živému i neživému, než právě v mateřské škole?
projekt vypracovala Bc. Reimannová